MENI

Naslovna » Arhiva » Aktuelnosti Direkcije za elektronsku upravu iz 2016. godine

Aktuelnosti

21. decembar 2016.


Održana druga po redu Konferencija „eUprava – Srbija bez redova i šaltera“

SA E-UPRAVOM DO MODERNIJEG DRUŠTVA

Elektronska uprava će naredne godine biti jedan od oslonaca Vlade Srbije u reformi i modernizaciji rada državne uprave. U godini koja je proglašena za godinu borbe protiv sive ekonomije, elektronska uprava biće značajna podrška aktivnostima koje će se sprovoditi u suzbijanju sive ekonomije. Zbog toga je njen razvoj jedan od prioriteta Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, Direkcije za elektronsku upravu i Vlade Republike Srbije.

Ovo je glavni zaklјučak konferencije „eUprava – Srbija bez redova i šaltera“, koja je danas održana kako bi se kroz umrežavanje i razmenu mišlјenja između najrelevantnijih predstavnika državnog, privrednog, medijskog i civilnog sektora dodatno unapredio rad elektronske uprave u Srbiji.

 Sa e-Upravom do modernijeg društva

„U narednoj godini umrežićemo šest državnih institucija, što će rezultirati ukidanjem skoro sedam miliona papira godišnje, koje su građani do sada preuzimali sa raznih šaltera. To će označiti i pravu primenu Zakona o upravnom postupku. Biće to osnov za smanjenje nepotrebne birokratije i troškova i značajna ušteda vremena za sve naše građane i privrednike“, rekao je na otvaranju Konferencije državni sekretar u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave, Želјko Ožegović.

„Na početku mandata najavila sam da će razvoj eUprave biti jedan od prioriteta rada Ministarstva. Zadovolјna sam onim što smo uspeli da uradimo u prethodna četiri meseca i želim da iskoristim ovu priliku da potvrdim da će sva porodilišta u Srbiji zaklјučno sa 01. januarom biti deo sistema e-Beba, kako smo i najavili. U kontaktima sa kolegama iz inostranstva koji su uveli elektronsku upravu mnogo pre nas, uverila sam se da ona ne samo da olakšava i pojednostavlјuje život građanima jedne zemlјe već je jedan od klјučnih mehanizama za modernizaciju svakog društva. Očekujem da će se to desiti kod nas i ja ću sa mojim timom posvećeno raditi na tome“ – izjavila je ministarka Ana Brnabić.

Konferencija „eUprava – Srbija bez redova i šaltera“ održava se drugu godinu zaredom povodom obeležavanja nacionalnog dana eUprave. Organizovali su je Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, Direkcija za elektronsku upravu, Privredna komora Srbije, NALED, Američka privredna komora (AmCham) uz podršku RNIDS-a, UNDP-a i Telekoma.

Postavićemo temelјe mGovernmenta i sa komjutera eUprava će se spustiti i na mobilne telefone naših sugrađana. Tako ćemo intenzivirati komunikaciju između države, građana i privrede. Radićemo na tome da država nastavi da otvara svoje podatke i učini ih dostupnima za najširu javnost. Uskoro će sa radom početi veliki nacionalni portal koji će sve te podatke objediniti na jednom mestu“, rekao je Dušan Stojanović, direktor Direkcije za elektronsku upravu i zahvalio se učesnicima i partnerima u organizaciji Konferencije.

 Sa e-Upravom do modernijeg društva

Potpredsednik Privredne komore Srbije Miroslav Miletić poručio je da za članice tog udruženja jaka eUprava znači manje administrativnih prepreka, povolјniju poslovnu klimu i brži rast privrede.

U okviru ovogodišnje Konferencije održana brojne prezentacije, kao i dva dinamična panela Open data – otvorene mogućnosti za svakog od nas i više mGovernmenta manje sive ekonomije. Kroz razgovor o otvorenim podacima gosti skupa saznali su koliko su podaci koje država otvori za najširu javnost značajni ne samo za poslovanje privatnog sektora i Države, već i za građane Srbije, kao krajnje korisnike. U dinamičnoj diskusiji, učesnici panela posvećenog mGovernmentu otkrili su izmeđuostalog i kako ćemo se protiv sive ekonomije uskoro boriti mobilnim telefonima.

Za sledeću godinu je najavlјen redizajn portala e-Uprava, obzirom da rešenje koje je napravlјeno pre nekoliko godina treba značajno unaprediti prema potrebama korisnika.

8. decembar 2016.


Dijalog Srbije i Albanije na četvrtom globalnom samitu Partnerstva za otvorenu upravu

Otvaranjem nacionalnih podataka do bolјih prilika u regionu

Direktor Direkcije za elektronsku upravu Dušan Stojanović razgovarao je danas, u okviru četvrtog globalnog samita Partnerstva za otvorenu upravu (POU) u Parizu, sa Milenom Harito, ministarkom za inovacije i državnu upravu Republike Albanije o unapređenju saradnje i prilika u regionu kroz proces otvaranja državnih podataka. Ovaj sastanak održan je uz pomoć i podršku RESPA-e (Regional School of Public Administration).

Ovogodišnji Samit okupio je više od 3.000 predstavnika iz 80 zemalјa. Države učesnice predstavile su rezultate postignute u smanjenju korupcije kroz uvođenje koncepta otvorene uprave i učestvovale u dijalozima koji za cilј imaju unapređenje regionalne i globalne saradnje na ovom polјu.

 Otvaranjem nacionalnih podataka do bolјih prilika u regionu

„Srbija je tokom prošle godine počela sa sprovođenjem Inicijative za otvorene podatke. Uz pomoć naših partnera iz UNDP-a izrađen je veliki nacionalni Portal, po uzoru na francuski. Objediniće sve otvorene podatke Države, a sa radom bi trebalo da počne do kraja ove godine. Očekujemo da će primena koncepta otvorenih podataka uticati na smanjenje korupcije, povećanje transparentsnosti i jačanje poverenja između građana, privrede i države“, istakao je Stojanović, dok je Harito dodala da će široka primena otvorenih podataka u Albaniji dovesti do stvaranja bolјe i stabilnije poslovne klime.

„Bolјitak koji otvaranje nacionalnih podataka nosi za svaku državu, ujedno je bolјitak za ceo region. Brza i transparentna razmena informacija, dovešće do otvaranja novih i unapređenja rada postojećih kompanija koje posluju na teritoriji našeg regiona“, dodala je

Nakon razgovora, predstavnici Srbije i Albanije dogovorili su podršku, razmenu iskustava i stalnu saradnju na polјu otvaranja nacionalnih podataka.

8. decembar 2016.

Javni konkurs za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta u Direkciji za elektronsku upravu u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave

Na osnovu člana 54. Zakona o državnim službenicima („Službeni glasnik RS“, br. 79/05, 81/05 – ispravka, 83/05 – ispr., 64/07, 67/07, 116/08 i 104/09) i člana 17.  stav (1), čl. 20. stav (1) i (2) i čl. 21.  Uredbe o sprovođenju internog i javnog konkursa za popunjavanje  radnih mesta u državnim organima („Službeni glasnik RS“, br. 41/07-prečišćen tekst i 109/09), oglašava


JAVNI KONKURS ZA POPUNјAVANјE IZVRŠILAČKOG RADNOG MESTA U DIREKCIJI ZA ELEKTRONSKU UPRAVU U MINISTARSTVU DRŽAVNE UPRAVE I LOKALNE SAMOUPRAVE


I Organ u kome se radna mesta popunjavaju:

Direkcija za elektronsku upravu u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave, Beograd, Dečanska 8a.

II Radno mesto koje se popunjava:

Radno mesto za stručnu podršku funkcionisanja elektronske uprave u Grupi za podršku, Odsek za razvoj elektronske uprave i standardizaciju, u Direkcije za elektronsku upravu u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave,  u zvanju savetnik, pod rednim brojem 94. Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave
– 1 državni službenik.

Opis poslova: Učestvuje u praćenju podrške usklađivanja i unapređenja i funkcionisanja informacionog sistema i  infrastrukture državnih organa, organa autonomne pokrajine, organa jedinica lokalne samouprave i javnih službi; prati propise u oblasti razvoja i funkcionisanja informacionog sistema i infrastrukture državnih organa, organa autonomne pokrajine, organa jedinica lokalne samouprave i javnih službi; sarađuje sa državnim organima, organima autonomne pokrajine, organima jedinica lokalne samouprave i javnim službama u vezi primene standarda, procedura i kriterijuma u uvođenju informaciono-komunikacionih tehnologija; prati primenu propisa u oblasti informaciono-komunikacionih tehnologija; učestvuje u pripremi periodičnih planova i izveštaja o realizaciji usvojenih planova; učestvuje u predlaganju mera podrške u vezi unapređenja razvoja i funkcionisanja informacionog sistema i infrastrukture državnih organa, organa autonomne pokrajine, organa jedinica lokalne samouprave i javnih službi; vrši poslove administratora i operatora na sistemu za elektronsko izdavanje vremenskog žiga; obavlјa i druge poslove po nalogu rukovodioca Grupe.

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne, odnosno stručne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polјa prirodno-matematičkih, tehničko-tehnoloških ili društveno-humanističkih nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu; radno iskustvo u struci od najmanje 3 godina; položen državni stručni ispit; znanje engleskog jezika i poznavanje rada na računaru.

Stručne osposoblјenosti, znanje i veštine koje se proveravaju u izbornom postupku, i to: 

  • Poznavanje Zakona o elektronskom dokumentu i Zakona o elektronskom potpisu - usmeno;
  • Poznavanje rada elektronske uprave u Republici Srbiji i regionu – usmeno;
  • Poznavanje Smernica za izradu veb prezentacija organa državne uprave, organa teritorijalne autonomije i jedinica lokalne samouprave v. 5.0 – usmeno;
  • Poznavanje rada na računaru – praktičnom proverom rada na računaru prvera rada na Microsoft office paketima,
  • Znanje engleskog jezika – usmeno i
  • Veština komunikacije – usmeno.

III Mesto rada: Beograd, Dečanska 8a.

IV Adresa na koju se podnose prijave: Direkcija za elektronsku upravu u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave, 11000 Beograd, Dečanska 8a, sa naznakom: „Za javni konkurs“.

V Lice koje je zaduženo za davanje obaveštenja: Ružica Nelki, telefon 3340-737.

Uslovi za rad na radnim mestima: državlјanstvo Republike Srbije; da je učesnik konkursa punoletan; da učesniku konkursa ranije nije prestao radni odnos u državnom organu zbog teže povrede dužnosti iz radnog odnosa i da nije osuđivan na kaznu zatvora od najmanje šest meseci.

Rok za podnošenje prijava: rok za podnošenje prijava je 8 dana i počinje da teče narednog dana od dana objavlјivanja u u periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošlјavanje.

Dokazi koji se prilažu uz prijavu na konkurs: potpisana prijava sa biografijom i navodima o dosadašnjem radnom iskustvu; original ili overena fotokopija uverenja o državlјanstvu; original ili overena fotokopija izvoda iz matične knjige rođenih; overena fotokopija diplome kojom se potvrđuje stručna sprema; original ili overena fotokopija dokaza o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima; original ili overena fotokopija dokaza o radnom iskustvu u struci (potvrde, rešenja i drugi akti iz kojih se vidi na kom radnom mestu, sa kojom stručnom spremom i u kom periodu je stečeno radno iskustvo).

Mesto, dan i vreme kada će se sprovesti izborni postupak:  Sa kandidatima čije su prijave blagovremene, potpune, jasne, uz koje su priloženi svi potrebni dokazi i koji ispunjavaju uslove za oglašeno radno mesto provera osposoblјenosti, znanja i veština kandidata u izbornom postupku obaviće se počev od 21. decembra 2016. godine, sa početkom u 10:00 časova, u Beogradu, u prostorijama Direkcije za elektronsku upravu, Beograd, Dečanska 8a. 

 

NAPOMENE

Za navedeno radno mesto radni odnos se zasniva na neodređeno vreme. 

Kandidati koji prvi put zasnivaju radni odnos u državnom organu, podležu probnom radu od 6 meseci. Kandidati bez položenog državnog stručnog ispita primaju se na rad pod uslovom da taj ispit polože do okončanja probnog rada. Kandidati sa položenim pravosudnim ispitom umesto dokaza o položenom državnom stručnom ispitu, podnose dokaz o položenom pravosudnom ispitu.

Državni službenik koji se prijavlјuje na javni konkurs umesto uverenja o državlјanstvu i izvoda iz matične knjige rođenih podnosi rešenje o raspoređivanju ili premeštaju na radno mesto u organu u kome radi ili rešenje da je neraspoređen.

Prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi u originalu ili fotokopiji overenoj u opštini ili sudu ili od strane javnog beležnika, kao i nepotpune, nerazumlјive, neblagovremene i nedopuštene prijave biće odbačene. 

Ovaj oglas objavlјuje se na web stranici Direkcije za elektronsku upravu: www.deu.gov.rs, na web stranici Službe za upravlјanje kadrovima: www. suk.gov.rs, na portalu e-uprave, na oglasnoj tabli, web stranici i periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošlјavanje.

Svi izrazi, pojmovi, imenice, pridevi i glagoli u ovom oglasu koji su upotreblјeni u muškom rodu, odnose se bez diskriminacije i na osobe ženskog pola

3. decembar 2016.

Jutros počela primena najnovijeg sertifikata na nacionalnom portalu E-Uprava

 Jutros počela primena najnovijeg sertifikata na nacionalnom portalu E-Uprava

Direkcija za elektronsku upravu pribavila je SSL sertifikat koji će nastaviti da obezbeđuje najviši nivo zaštite ličnih podataka građana i sigurnosti elektronskih komunikacija i on se od danas primenjuje na Portalu eUprava.

„Ovo je još jedan primer dobre saradnje javnosti, medija i Ministarstva da smo prepoznali da kod građana postoji zebnja od zloupotrebe ličnih podataka usled čega smo dodatno ubrzali proces nabavke i implementacije SSL sertifikata koji je inače bio planiran,“ izjavila je ministarka Ana Brnabić. „Građani mogu biti sigurni da su njihovi podaci bezbedni i pozivam ih da koriste usluge portala E-Uprave i tako mnoge administrativne obaveze završe od kuće, bez nepotrebnog čekanja pred šalterima“, kaže Brnabić.

Podsećamo da su, prema rezultatima najrelevantnijeg globalnog testa provajdera informacione bezbednosti „SSL Labs“ sertifikati nacionalnog Portala eUprava imali visoku B ocenu do januara ove godine. Tada je uveden novi protokol i Direkcija za elektronsku upravu je odmah započela proces nabavke SSL sertifikata baziranih na najnovijim algoritmima i protokolima.

Direkcija za elektronsku upravu pomno prati razvoj i rast eUprave i u svakom trenutku se stara da lični podaci korisnika budu maksimalno zaštićeni – čak i prilikom komunikacije i razmene informacija sa drugim organima javne uprave“, istakao je Dušan Stojanović, direktor Direkcije za elektronsku upravu i podsetio da od osnivanja do danas na Portalu eUprave nije zabeležen ni jedan bezbednosni incident, što dokazuje da su podaci korisnika bili dobro zaštićeni i do sada.

Dodatni razlog za nabavku novog sertifikata je što postojeći sertifikat izdat od strane Pošte Srbije, više ne prepoznaju vodeći Internet pretraživači kao što su Chrome, Safari, Firefox i Windows Explorer. Zbog ovoga su se korisnici susretali sa upozoravajućim porukama o tome da njihova konekcija nije bezbedna, iako je razmena podataka bila zaštićena prema svim priznatim propisima.

„Prethodni Sertifikat Pošte Srbije pribavlјen je kao najjednostavnije rešenje za čiju nabavku nije bilo potrebno raspisivanje tendera. Iako tehnički ispravan i do sada prepoznat, samom sertifikatu prestala je da važi podrška vodećih Internet pregledača – označavajući pristup ovom sajtu nebezbednim. Novi sertifikat je uklonio opasnost od nezaštićene konekcije i sada je sigurnost Portala ocenjena sa najvišom ocenom A, što nemaju ni vodeće banke koje obavlјaju finansijske transakcije za građane.“, dodao je Stojanović.

Sertifikat je na Portal postavlјen još u sredu, a njegova potpuna primena okončana je u noći između petka i subote. Kao dodatna mera predostrožnosti, na portalu eUprave postavlјeno je upozorenje namenjeno svima koji bez prethodne saglasnosti otvaraju naloge u ime trećih lica. Direkciji su se javlјali građani čiji matični broj je neko prethodno upotrebio, na primer prilikom registracije kola i u tom slučaju oni nisu mogli da otvore nalog, jer ih treća lica koja su ovakve usluge obavlјala u njihovo ime o tome prethodno nisu obavestila. Sada na portalu postoji upozorenje, a Direkcija poziva sve građane koji imaju to iskustvo je da joj se direktno obrate.

Sledeća faza unapređenja portala eUprave, koji koristi sve veći broj građana, je kompletan funkcionalni redizajn, kako bi portal bio pregledniji i jednostavniji za upotrebu, kažu u Direkciji za elektronsku upravu.

24. novembar 2016.

Na portal eUprava pristiglo više od 100.000 zahteva za izdavanje nove kartice zdravstvenog osiguranja

Na nacionalni Portal eUprava pristiglo je više od 100.000 zahteva za zamenu stare knjižice za novu karticu zdravstvenog osiguranja, od kako je ova usluga puštena u rad 11. novembra. Otvoreno je oko 90.000 novih naloga, sa kojima eUprava u ovom času broji više od pola miliona aktivnih korisnika.

Direkcija za elektronsku upravu ističe da su, i pored rekordno velikog broja zahteva i novih korisnika, svi lični podaci građana zaštićeni i u potpunosti bezbedni.

Kao što je već najavlјeno, pribavlјeni su i SSL sertifikati koji obezbeđuju najviši nivo zaštite ličnih podataka građana i sigurnosti elektronskih komunikacija.

Bezbednost ličnih podata građana apsolutni je prioritet Direkcije za elektronsku upravu. Podsećamo da od osnivanja do danas na Portalu nije zabeležen ni jedan bezbednosni incident, što dokazuje da su podaci korisnika dobro zaštićeni.

Nacionalni portal eUprava javnosti je dostupan od juna 2010. godine i nalazi se na adresi www.euprava.gov.rs. Trenutno, broji više od pola miliona aktivnih korisnika. Podnošenje zahteva za izdavanje nove kartice zdravstvenog osiguranja, online upis dece u vrtiće, zakazivanje termina za ličnu kartu i vozačku dozvolu, poručivanje izvoda iz matične knjige rođenih i uverenja o državlјanstvu, registracija vozila i zamena vozačke dozvole, trenutno su najpopularnije od ukupno 300 različitih elektronskih usluga.

17. novembar 2016.

Broj naloga u 2016. godini utrostručen

Direkcija za elektronsku upravu postigla cilј: Više od pola miliona aktivnih korisnika nacionalnog portala eUprava

Broj naloga na nacionalnom Portalu eUprava (www.euprava.gov.rs) u poslednjih jedanaest meseci gotovo je utrostručen – sa više od 300.000 novih, ovaj sajt trenutno ima više od 516.000 aktivnih korisnika.

Najpopularnija usluga na Portalu u ovom času je zamena stare zdravstvene knjižice za novu karticu zdravstvenog osiguranja. Za samo šest dana, od kako je ova usluga puštena u rad, naloge na nacionalnom Portalu eUprava otvorilo je 75.304 novih korisnika, a zahtev za izdavanje nove zdravstvene isprave podnelo je ukupno 78.627 građana.

Novu e-uslugu najviše su koristili Novobeograđani, i sa ove opštine pristiglo je oko 7.000 zahteva. Nešto manje, odnosno 6.700 podneto je u Novom Sadu. Treća po redu opština sa najvećim brojem, tačnije 4.700 upućenih zahteva je beogradska Čukarica.

„Ova usluga rezultat je efikasne reakcije na preopterećenost i gužve na šalterima RFZO-a, jer smo građanima želeli da ponudimo savremeni servis koji im sada omogućava da ovu obavezu obave od kuće. Aktuelne, kvalitetne i svrsishodne usluge su ono na čemu ćemo nastaviti da radimo. Verujemo da ćemo tako opravdati poverenje više od pola miliona građana registrovanih na portalu eUprava i da ćemo na taj način povećati broj aktivnih korisnika“, poručila je Ana Brnabić, ministarka državne uprave i lokalne samouprave.

„Veliki broj aktivnih korisnika koji neprekidno raste za nas je dokaz da elektronsku upravu u Srbiji razvijamo na pravi način. Zamena stare knjižice za novu karticu zdravstvenog osiguranja predstavlјa svojevrsnu revoluciju u državnoj administraciji. Ova složena e-usluga ne samo da građanima omogućava da kartice zdravstvenog osiguranja poruče u potpunosti onlajn, već i da ih dobiju isporukom na odabranu adresu, bez potrebe da i jednom posete šalter“, rekao je Dušan Stojanović, direktor Direkcije za elektronsku upravu.

Onlajn upis dece u predškolske ustanove na teritoriji Grada Beograda, zakazivanje termina za ličnu kartu i pasoš, poručivanje izvoda iz matične knjige rođenih i uverenja o državlјanstvu, kao i registracija vozila na ovlašćenim tehničkim pregledima i zamena vozačke dozvole su, uz zamenu stare za novu karticu zdravstvenog osiguranja, trenutno najpopularnije od 300 različitih elektronskih usluga koje postavlјaju 104 državna organa. Za šest godina postojanja, na nacionalni Portal eUprava pristiglo je više od četiri miliona zahteva građana.

Nacionalni Portal eUprava javnosti je dostupan od juna 2010. godine kao najjednostavniji način da se smanje redovi, izbegne korupcija, a povećaju transparentnost i efikasnost u radu.

11. novembar 2016.

Direkcija apleluje na korisnike da budu strplјivi

Za 24 sata stiglo 24 000 zahteva za elektronske kartice zdravstvenog osiguranja preko portala eUprava

 Za 24 sata stiglo 24 000 zahteva za elektronske kartice zdravstvenog osiguranja preko portala eUprava

Direkcija za elektronsku upravu obaveštava javnost i korisnike da je u poslednjih 24 časa predato 24 000 zahteva za zamenu stare zdravstvene knjižice za novu elektronsku karticu.

Usled ogromnog broja pristiglih zahteva, rad nacionalnog Portala eUprava (www.euprava.gov.rs) od juče je radio otežano zbog velikog interesovanja za uslugu. Direkcija apeluje na korisnike da budu strplјivi i podseća ih da je krajnji rok za podnošenje zahteva za izdavanje elektronske kartice zdravstvenog osiguranja 31. decembar.

Koraci u podnošenju zahteva za zamenu stare zdravstvene knjižice za novu elektronsku karticu zdravstvenog osiguranja :

Idite na veb stranicu: www.euprava.gov.rs

  1. Kliknite na baner na početnoj stranici Portala eUprava. Odaberite filijalu ili ispostavu na osnovu podatka iz stare zdravstvene knjižice;
  2. Popunite elektronski obrazac (obrazac je dostupan i na jezicima manjina). U ovom koraku se možete odlučiti da li želite da novu karticu zdravstvenog osiguranja preuzmete lično, ili da vam bude dostavlјena na adresu na kojoj ste prijavlјeni u bazi RFZO, odnosno adresu koja je ponuđena kao opcija na ekranu; Apelujemo na građane da ukoliko popunjavanje zahteva dugo traje onda može doći do problema i usluga će biti obustavlјena, pa je potrebno da korisnik potuno izađe iz internet prozora, ponovo ga otvori i pokrene uslugu od početka.
  3. Nakon toga, dobićete generisanu uplatnicu; NAPOMENA:  uplatu je potrebno izvršiti prema instrukcijama dobijenim preko Portala (broj računa i poziv na broj);
  4. Nakon izvršene uplate, na svom profilu, na Portalu eUprava, možete pratiti status zahteva: kada je proknjižena uplata, kada je RFZO uzeo zahtev u obradu, kao i kada je RFZO izradio karticu zdravstvenog osiguranja.
  5. Kada je kartica izrađena, dobićete informaciju na svom profilu na Portalu eUprava, odnosno putem mejla ili SMS-a (ukoliko ste tu opciju podesili na svom korisničkom nalogu na Portalu eUprava) da možete da je preuzmete, ili da vam je poslata na odabranu adresu.

Ukoliko postoji problem prilikom otvaranja naloga ili prijave na postojeći nalog, molimo Vas da nas kontaktirate na office@deu.gov.rs .

Podsećamo građane da će se prilikom unošenja LBO broja, svi podaci povući iz baze RFZO u kojoj se nalaze svi osiguranici koji se vode na nosioca osiguranja. Uplatnica će se generisati za sve članove koji se vode na osiguranika, cena izdavanja jedne kartice je 400 RSD i 69 RSD su troškovi dostave, ukoliko se korisnik odluči za ovu opciju.

Našim najstarijim sugrađanima smo omogućili pravi korisnički servis za elektronsko podnošenje zahteva uz pomoć GU Beograda i studenata Fakulteta organizacionih nauka. Timovi će od ponedelјka, besplatno, ići po domovima za stare koji pripadaju GU Beograd i uz naše najstarije sugrađane predavati zahteve za izdavanje nove zdravstene knjižice.

Građani koji su već uplatili iznos takse a nisu predali zahtev na filijalama RFZO, mogu da ponove zahtev preko Portala i da ponovo i plate, uz izbor da li žele dostavu na odabranu adresu ili ne. Prvobitnu uplatu mogu povratiti standardnom procedurom povraćaja administrativne takse.

Direkcija za elektronsku upravu apeluje na korisnike da prilikom uplate troškova za izradu nove elektronske kartice zdravstvenog osiguranja slede instrukcije sa Portala eUprava.

Napominjemo da će, kada je reč o građanima koji zahteve podnose online, RFZO početi sa procedurom izrade nove elektronske kartice tek pošto dobiju informaciju o uplati na žiro račun i po pozivu na broj iz generisane uplatnice koju korisnici automatski dobijaju na Portalu eUprava.


U skladu sa čl. 60. Zakona o budžetskom sistemu („Sl. glasnik RS”, br. 54/2009, 73/2010, 101/2010, 101/2011, 93/2012, 62/2013, 63/2013 - ispr., 108/2013, 142/2014, 68/2015 - dr. zakon i 103/2015) donet je Pravilnik o uslovima i načinu vođenja računa za uplatu javnih prihoda i raspored sredstava sa tih računa („Sl. Glasnik RS br. 16/2016 i 49/2016). Prvilnikom je u Poglavlјu 11. Povraćaj javnih prihoda, član 28. utvrđen postupak za povraćaj javnih prihoda u slučaju više ili pogrešno uplaćenih javnih prihoda.

11. novembar 2016.

Direkcija apleluje na korisnike da budu strplјivi

Portal eUprava povremeno otežano radi zbog velikog broja zahteva za izdavanje nove elektronske kartice zdravstvenog osiguranja

Direkcija za elektronsku upravu obaveštava korisnike da je, usled ogromnog broja pristiglih zahteva za izdavanje nove elektronske kartice zdravstvenog osiguranja, rad nacionalnog Portala eUprava (www.euprava.gov.rs) od jutros povremeno otežan. Za dva sata od kako je ova usluga puštena u rad, više od dve hilјade građana podnelo je zahtev za zamenu stare zdravstvene knjižice za novu. Do 15 časova, zahtev za novu knjižicu predalo je više od 10 000 građana.

Direkcija apeluje na korisnike da budu strplјivi i podseća ih da je krajnji rok za podnošenje zahteva za izdavanje elektronske kartice zdravstvenog osiguranja 31. decembar.

Molimo građane da pre pozivanja eUprave pokušaju sledeće korake.

  1. Idite na stranicu www.euprava.gov.rs
  2. Sačekajte da se stranica ponovo očita. Potražite baner koji vodi ka usluzi, u gornjem desnom uglu naslovne stranice Portala.

9. novembar 2016.

Od četvrtka podnošenje zahteva za elektronske kartice zdravstvenog osiguranja moguće i preko portala eUprava

 Od četvrtka podnošenje zahteva za elektronske kartice zdravstvenog osiguranja moguće i preko portala eUprava

Građani koji do sada nisu podneli zahtev za zamenu stare zdravstvene isprave za novu elektronsku karticu zdravstvenog osiguranja, od četvrtka 10. novembra će imati mogućnost to da urade i putem Nacionalnog portala eUprava (www.euprava.gov.rs). Cela procedura je jednostavna i prilagođena korisnicima sa osnovnim poznavanjem rada na računaru. Novom uslugom predviđena je i mogućnost dostave novog dokumenta na adresu na kojoj je podnosilac zahteva prijavlјen u bazi Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje (RFZO) i ta adresa će biti ponuđena kao opcija prilikom popunjavanja zahteva.

Troškovi izrade iznose 400 dinara po jednoj zdravstvenoj kartici, za građane koji žele lično da je preuzmu u nadležnoj filijali RFZO. Građani koji se opredele za dostavu zdravstvene kartice na odabranu adresu, uplaćuju iznos od 469 dinara za jednu zdravstvenu karticu. Ukoliko građani žele da izvrše uslugu i za više članova svoje porodice koji su preko njih osigurani, na jednoj uplatnici će biti iznos za plaćanje za sve članove porodice za koje je podnet zahtev.

Zbog zaštite podataka, RFZO će dostavlјati koverat sa karticom posebno za svako lice. Ukoliko prilikom dostave, podnosilac zahteva ne bude na navedenoj adresi, biće mu ostavlјeno obaveštenje gde može naknadno da preuzme karticu.

Građani koji su već uplatili iznos takse a nisu predali zahtev na filijalama RFZO, mogu da ponove zahtev preko Portala i da ponovo i plate, uz izbor da li žele dostavu na odabranu adresu ili ne. Prvobitnu uplatu mogu povratiti standardnom procedurom povraćaja administrativne takse. (1 ***)

„Nova usluga elektronsko podnošenje zahteva za zamenu zdravstvenih knjižica rezultat je zajedničkog rada Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave (MDULS), Ministarstva zdravlјa, Direkcije za elektronsku upravu i Republičkog Fonda za zdravstveno osiguranje i nastala je kao brz i efikasan odgovor na apele građana zbog redova na šalterima. Pošto je ovaj servis namenjen svim građanima, želim da najavim da će od srede studenti Fakulteta organizacionih nauka (FON) popunjavati zahteve za najstarije žitelјe i na taj način umesto njih završiti proceduru“, izjavila je Ana Brnabić, ministarka državne uprave i lokalne samouprave.

Republički fond za zdravstveno osiguranje poziva građane da nove zdravstvene kartice poruče putem nacionalnog Portala eUprava i podsećaju da je Zakonom o zdravstvenom osiguranju propisan  krajnji rok za podnošenje zahteva 31. decembar.

Koraci u podnošenju zahteva za zamenu stare zdravstvene knjižice za novu elektronsku karticu zdravstvenog osiguranja :

  1. Idite na veb stranicu: www.euprava.gov.rs
  2. Kliknite na baner na početnoj stranici Portala eUprava. Odaberite filijalu ili ispostavu na osnovu podatka iz stare zdravstvene knjižice;
  3. Popunite elektronski obrazac (obrazac je dostupan i na jezicima manjina). U ovom koraku se možete odlučiti da li želite da novu karticu zdravstvenog osiguranja preuzmete lično, ili da vam bude dostavlјena na adresu na kojoj ste prijavlјeni u bazi RFZO, odnosno adresu koja je ponuđena kao opcija na ekranu;
  4. Nakon toga, dobićete generisanu uplatnicu; NAPOMENA:  uplatu je potrebno izvršiti prema instrukcijama dobijenim preko Portala (broj računa i poziv na broj);
  5. Nakon izvršene uplate, na svom profilu, na Portalu eUprava, možete pratiti status zahteva: kada je proknjižena uplata, kada je RFZO uzeo zahtev u obradu, kao i kada je RFZO izradio karticu zdravstvenog osiguranja.
  6. Kada je kartica izrađena, dobićete informaciju na svom profilu na Portalu eUprava, odnosno putem mejla ili SMS-a (ukoliko ste tu opciju podesili na svom korisničkom nalogu na Portalu eUprava) da možete da je preuzmete, ili da vam je poslata na odabranu adresu.

(1***) U skladu sa čl. 60. Zakona o budžetskom sistemu („Sl. glasnik RS”, br. 54/2009, 73/2010, 101/2010, 101/2011, 93/2012, 62/2013, 63/2013 - ispr., 108/2013, 142/2014, 68/2015 - dr. zakon i 103/2015) donet je Pravilnik o uslovima i načinu vođenja računa za uplatu javnih prihoda i raspored sredstava sa tih računa („Sl. Glasnik RS br. 16/2016 i 49/2016). Prvilnikom je u Poglavlјu 11. Povraćaj javnih prihoda, član 28. utvrđen postupak za povraćaj javnih prihoda u slučaju više ili pogrešno uplaćenih javnih prihoda.

4. novembar 2016.

Održan sastanak Radne grupe za sprovođenje Strategije razvoja eUprave

Sastanak Radne grupe za izradu akcionog plana za period od 2017 do 2018. godine za sprovođenje Strategije razvoja e-uprave održan je danas zgradi Palate Srbija. Na sastanku su razmatrani predlozi aktivnosti za unapređenje eUprave u velikom broju državnih institucija kao i lista e-servisa koji će biti uvedeni u narednim godinama.

Diskutovalo se o mogućnosti da u narednim godinama imamo eUpravu u kojoj bi bilo moguće npr. da je moguća automatska prijava ugovora o radu, elektronska registracija privrednih društava, kao i elektronski uvid u dokumenta APR-a od strane javnih beležnika i službenika katastra. Baze podataka sudova bi trebalo umrežiti radi veće transparentnosti statusa predmeta i efikasnije razmene podataka. Biće rađeno na uspostavlјanju mehanizama za razmenu informacija između viših sudova i izvršitelјa, i počeće se sa uvođenjem registara e-prostor, e-katastar i e-porezi na imovinu.

 Održan sastanak Radne grupe za sprovođenje Strategije razvoja eUprave

Očekivanja su da će poreska uprava moći da službenim putem pribavi svu neophodnu dokumentaciju od Republičkog geodetskog zavoda, za dokaze o vlasništvu. Uprava će elektronskim putem biti umrežena sa javnim beležnikom i katastrom, a softver za objedinjenu proceduru i povezivanje sa katastrom nepokretnosti biće unapređen. Radiće se i na uvođenju elektronskog carinjenje i mogućnost da se lokalne takse i naknade plaćaju preko Portala eUprava.

Predsedavajući Radne grupe Dušan Stojanović, direktor Direkcije za elektronsku upravu, na sastanku je podvukao značaj dalјeg rada na potpunoj digitalnoj transformaciji Srbije.

„Srbija je do sada pokazala izuzetan razvoj eServisa, i pokazala da je eUprava najbolјi alat za transparentan rad države, borbu protiv korupcije, i što je najvažnije zadovolјstvo građana i privrede. Zbog toga nas u narednoj godini čeka veliki i važan zadatak – uvođene velikog broja svrsishodnih eUsluga koje će dodatno olakšati svakodnevicu građana i pobolјšati poslovanje biznis sektora“, istakao je Stojanović.

 Održan sastanak Radne grupe za sprovođenje Strategije razvoja eUprave

Na osnovu diskusije na sastanku i dostavlјenih novih predloga aktivnosti i eventualnih sugestija i komentara, biće izradjena radna vezija AP koja će biti dostupna za drugi krug konsultacija. Planirano je da dokument bude donet na sednici Vlade do kraja 2016. godine. Nastavlјen je rad na izradi Akcionog plana. Definisani su želјeni rezultati i prioritetne aktivnosti, kako bi se za najveći broj njih obezbedilo finansiranje u procesu izrade budžeta za narednu godinu.

Radna grupa je formirana u maju ove godine sa zadatkom da prati sprovođenje Akcionog plana i Strategije razvoja elektronske uprave u Republici Srbiji za period od 2015-2018. godine. Čine je predstavnici svih resornih ministarstava Republike Srbije, Direkcije za elektronsku upravu, Generalnog sekretarijata Vlade RS, Republičkog sekretarijata za javne politike, Republičkog geodetskog zavoda, Uprave za zajedničke poslove republičkih organa, kao i parntneri iz državnog, nevladinog sektora, Naleda, Američke Privredne Komore i Privredne Komore Srbije.

Prioritetna aktivnost radne grupe je izrada Akcionog plana za period 2017-2018. godine.

4. novembar 2016.


Direktor Direkcije za elektronsku upravu Dušan Stojanović otvorio konferenciju #BIZIT2016

„Moderna e-Uprava je temelј za ekspanziju i digitalnu transformaciju biznis sektora“

Direktor Direkcije za elektronsku upravu Dušan Stojanović otvorio je u sredu u beogradskom Klubu poslanika treću konferenciju BIZIT, posvećenu primeni informaciono-komunikacionih tehnologija u poslovanju.

Ovogodišnji #BIZIT2016 u fokus je postavio aktuelnu temu digitalne transformacije poslovanja koja ne obuhvata samo upliv novih tehnologija u sve pore našeg života, već i promenu poslovnih navika svih učesnika u poslovnim procesima.

U trenutku kada stižu fantastični rezultati sa raznih svetskih lista, važno je napomenuti i jednu listu koju potpisuju Ujedinjene Nacije, a koja je neopravdano zapostavlјena.

 „Moderna e-Uprava je temelј za ekspanziju i digitalnu transformaciju biznis sektora“

„ Srbija je prema ukupnom indeksu razvoja eUprave 2014. bila na 69, a ove godine nalazi se na 39. poziciji rang liste UN-a, što je najveći skok na našem kontinentu. Nalazimo se na prvom mestu u regionu i 17. u svetu po osnovu ocene e-participacije – uklјučivanja građana u javne rasprave, komentarisanju zakona i odluka državnih organa putem interneta. Za nas je jedna od najvažnijih ocena Studije razvoj eServisa – njihove zrelosti i kvaliteta. Po ovom kriterijumu smo 24 od 193 zemlјe-članice UN, dok smo u Evropi od 43 zemlјe zauzeli 14. mesto. Ovogodišnja studija je još jedan je dokaz da smo na dobrom putu i da eUprava u Srbiji neprekidno napreduje“, rekao je Stojanović.

Strateški i zakonodavni okviri, kako je dodao prvi čovek Direkcije, zatim razvoj ekonomije baziran na znanju, istraživanju i razvoju, kao i servisi bazirani na iskustvu korisnika, neophodni su elementi dalјeg razvoja naše zemlјe na putu digitalne transformacije.

 „Moderna e-Uprava je temelј za ekspanziju i digitalnu transformaciju biznis sektora“

“Svesni smo da razvoj elektronske uprave ima veliki uticaj na svakodnevicu naših građana i poslovanje celokupnog privatnog sektora. Ostvarenje cilјeva koje smo postavili - povećanje efikasnosti i transparentnosti, unapređenje i unificiranje poslovnih procesa, privlačenje novih investitora, transformacija servisa javne uprave i data-driven government … dovešće do povećanja poverenja i zadovolјstva građana, ali i temelјa za ekspanziju i digitalnu transformaciju biznis sektora“, dodao je Stojanović.

Na ovogodišnjoj dvodnevnoj #BIZIT2016 konferenciji tematski su bile zastuplјene osnove digitalne transformacije koje bi trebalo brzo da osposobe kvalitetne kadrove za novu eru poslovanja u kompanijama, ali i u finansijskom sektoru, medijima i obrazovanju. Predstavlјena su i najsavremenija rešenja koja poslovanje podižu na viši nivo.

23. oktobar 2016.

Predaja zahteva za elektronske zdravstvene knjižice uskoro i preko eUprave

Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave (MDULS) i Ministarstvo zdravlјa žele da obaveste građane da će oni koji do sada nisu podneli zahtev za zamenu stare zdravstvene knjižice za elektronsku uskoro, a najkasnije od sredine novembra moći to da urade i putem nacionalnog Portala eUprava (www.euprava.gov.rs). Podršku resornim ministarstvima u ovom projektu pružaju Direkcija za elektronsku upravu i Republički fond za zdravstveno osiguranje (RFZO).

Zbog ogromnih redova na šalterima i reagujući na apele građana koji stižu ministarstvu, MDULS je ovo uvrstio kao hitnu inicijativu u svoj rad. Ovim putem želimo da obavestimo građane da u ovom trenutku više nema potrebe da čekaju za prijavu zamene na šalterima jer će u najkraćem roku ovu uslugu moći da zatraže od države od kuće.

Elektronska procedura zamene postojećih zdravstvenih knjižica za karticu zdravstvenog osiguranja (KZO) završava se u šest jednostavnih koraka:

  1. Korisnik preko Portala eUprava, nakon što se uloguje ili otvori svoj nalog, odlazi na uslugu RFZO Podnošenje zahteva za karticu zdravstvenog osiguranja;
  2. Korisnik pronađe filijalu RFZO u opštini na kojoj je prijavlјen i popuni elektronski obrazac za izdavanje nove knjižice;
  3. Korisnik dobija automatski generisanu uplatnicu od 400 dinara za plaćanje takse;
  4. Uplatnica sadrži jedinstveni poziv na broj koji je neophodno navesti prilikom plaćanja takse. U ovom trenutku ona može biti plaćena putem eBenkinga, mBenkinga ili odlaskom na šalter pošte ili banke;
  5. Kada informacija o izvršenoj uplati stigne u RFZO počinje se sa izradom kartice zdravstvenog osiguranja;
  6. Korisnik dobija obaveštenje putem SMS-a kada može podići dokument u svojoj filijali RFZO-a.

Korisnici treba da znaju da ukoliko preko njihovog osiguranja pravo na zdravstveno osiguranje ostvaruje još neki član porodice, taksa će biti uvećana za još 400 dinara po osobi. Važno je napomenuti da ukoliko ne izmire novčanu nadoknadu za sve članove porodice za koje su uneti podaci, a koji se vode na korisnika osiguranja, korisnik će morati da ode lično u filijalu RFZO kako bi kompletirao predaju zahteva za članove porodice.

Krajnji rok za podnošenje zahteva za izdavanje novih zdravstvenih isprava je 31.12.2016. i do sada je zahtev podnelo svega nešto više od trećine građana Srbije.

Nacionalni portal eUprava nalazi se na adresi www.euprava.gov.rs od 2010. godine. Trenutno broji više od 400.000 aktivnih korisnika. Pristup portalu je besplatan i otvoren za sve građane Srbije, a snalaženje je lako i prilagođeno lјudima sa osnovnim poznavanjem rada na računaru.

18. oktobar 2016.


Veliki napredak naše zemlјe u ovogodišnjoj studiji Ujedinjih nacija

Srbija zabeležila najbrži rast elektronske uprave u Evropi

Od svih država u Evropi Srbija je zabeležila najbrži rast elektronske uprave u poslednje dve godine, pokazala je studija Ujedinjenih nacija za 2016. godinu. Dok je, prema ukupnom indeksu razvoja eUprave, naša zemlјa 2014. bila na 69, ove godine nalazi se na 39. poziciji globalne rang liste UN-a. Skok od čak 30 mesta najveći je zabeležen na našem kontinentu.

Studija Ujedinjenih nacija o razvoju elektronskih uprava njenih država-članica, pokazala je i da se Srbija nalazi na prvom mestu u regionu kada je reč o e-participaciji – uklјučivanju njenih građana u javne rasprave, komentarisanje zakona i odluka državnih organa, putem Interneta. Na globalnoj rang listi, naša zemlјa prema ovom kriterijumu zauzima visoko 17. od ukupno 193 mesta.

 „Ovogodišnja studija UN-a još jedan je dokaz da smo na dobrom putu i da eUprava u Srbiji neprekidno napreduje. Rezultati pokazuju progresivan rast - naših korisnika, broja usluga i državnih organa i lokalnih samouprava, ali i kvaliteta našeg rada. Svakako, za nas je jedna od najvažnih ocena Studije razvoj eServisa – njihove zrelosti i kvaliteta. Po ovom kriterijumu smo 24 od 193 zemlјe-članice Ujedinjenih nacija, dok smo u Evropi od 43 zemlјe zauzeli 14. mesto“, izjavio je povodom objavlјivanja rezultata Studije Dušan Stojanović, direktor Direkcije za elektronsku upravu i dodao da ovako visoku poziciju eUprava ne duguje samo Direkciji, već i njenim partnerima - Poreskoj upravi, APR-u, Carini, Centralnom registru obaveznog socijalnog osiguranja.

Ukupan indeks razvoja eUprave Srbije je u studiji ocenjen kao „veoma visok“, i prema ovom kriterijumu naša zemlјa se, na globalnom nivou, našla na 39. poziciji. Posmatrajući region, nešto razvijenije sisteme eUprave imaju Slovenija, pozicionirana na 21. mestu i Hrvatska koja se nalazi na 37. mestu rang liste Ujedinjenih nacija. Manje razvijeni su Crna Gora koja je na 47, Makedonija na 69. i Bosne i Hercegovina na 92. poziciji.

Ovogodišnja studija razvijenosti eUprava država – članica deveta je po redu, koju od 2001. godine objavlјuju Ujedinjene nacije. U njoj je detalјno analizirano koliko su držve pri UN napredovale u korišćenju elektronskih uprava. Studija meri efikasnost nacionalnih e-uprava u dostavlјanju osnovnih usluga iz ukupno pet sektora – prosvete, zdravstva, rada i zapošlјavanja, finansija i socijalnih pitanja.

Nacionalni portal eUprava se nalazi na adresi www.euprava.gov.rs od 2010. godine.Trenutno broji više od 400.000 aktivnih korisnika. Pristup portalu je besplatan i otvoren za sve građane Srbije, a snalaženje je lako i prilagođeno lјudima sa osnovnim poznavanjem rada na računaru.

 Celo istraživanje i uporedne analize, možete pronaći na sledećim linkovima:

  1. http://workspace.unpan.org/sites/Internet/Documents/UNPAN96407.pdf
  2. https://publicadministration.un.org/egovkb/en-us/Data/Country-Information/id/151-Serbia

29. septembar 2016.

Usluge e-Uprave u Srbiji koristi gotovo 99 odsto firmi

Elektronske servise javne uprave koristilo je gotovo 99 odsto firmi u Srbiji tokom 2016. godine, što je rast od četiri procenta u odnosu na prošlu godinu - pokazuje istraživanje Republičkog zavoda za statistiku (RZS). E-servise je u prethodnoj godini upotrebilo 95, a tokom 2014. godine 92 odsto kompanija u našoj zemlјi.

Dušan Stojanović, direktor Direkcije za elektronsku upravu, istakao je da ova statistika najbolјe govori u prilog tome da je eUprava postala koristan i nezaobilazan alat u svakodnevnom poslovanju domaćih kompanija.

„Razvićemo nove elektronske servise i učinićemo sve da e-usluge učinimo dostupnim i korisnicima mobilnih telefona. Naš cilј je da eUprava postane dostupna svima, na svakom mestu i u svakom trenutku. Svesni smo odgovornosti i velike uloge koju ima eUprava u efikasnom funkcionisanju i razvijanju biznis sektora“, izjavio je Stojanović i dodao da gotovo svi raspoloživi podaci i statistike potvrđuju da, umesto pred šalterima i u redovima, građani Srbije sve češće koriste internet za obavlјanje poslova sa državnim organima.

Nacionalni portal eUprava javnosti je dostupan od juna 2010. godine i nalazi se na adresi www.euprava.gov.rs. Trenutno, broji više od 400.000 aktivnih korisnika. Zakazivanje termina za ličnu kartu i vozačku dozvolu, poručivanje izvoda iz matične knjige rođenih i uverenja o državlјanstvu, registracija vozila i zamena vozačke dozvole, trenutno su najpopularnije od ukupno 300 različitih elektronskih usluga

27. septembar 2016.

Otvaranje podataka – imperativ za sve države u procesu digitalne transformacije

Dušan Stojanović, direktor Direkcije za elektronsku upravu danas je održao predavanje Otvoreni podaci, otvorena država – zadovolјni građani i privreda u okviru XXIII Festivala informatičkih dostignuća Infofest koji se ove godine, pod sloganom Čudesni klјuč, održava u Budvi.

Stojanović je, u okviru predavanja, istakao da bi otvaranje podataka trebalo da bude imperativ za svaku državu koja prolazi kroz digitalnu transformaciju. Ovaj proces olakšava svakodnevicu građana, poslovanje privrednog sektora, i utiče na stvaranje jednog potpuno novog tržišta.

- Otvoreni podaci znače otvorene mogućnosti. Građani uz pomoć njih mogu da nađu potrebne informacije o javnom prevozu, zdravstvu, lekovima… Kompanije, sa druge strane, ove podatke mogu da koriste kako bi unapredile i proširile svoje poslovanje. Otvaranje podataka vodi i u otvaranje novih radnih mesta, što direktno utiče na povećanje društvenog proizvoda – rekao je Stojanović i dodao da i država ima jasan interes u otvaranju podataka – transparentnije poslovanje, informisane, aktivne i zadovolјne građane.

Prvi čovek Direkcije dodao je da će novi portal Vlade Srbije, na koji će u budućnosti biti postavlјani svi podaci državnih institucija, početi sa radom do kraja oktobra.

- Portal je izrađen po ugledu na francuski, koji spada u red najuspešnijih svetu i prvi je u Evropi. Na njemu će se u budućnosti naći svi podaci koje mi, kao državni organi prikuplјamo po nadležnostima. To je naš prvi korak u ovom važnom procesu – istakao je on.

Kao jedan od učesnika panela Digitalno društvo i operativni dometi elektronske uprave, Stojanović se osvrnu na veliki uspeh koji je elektronska uprava Srbije zabeležila u ovogododišnjoj studiji Ujedinjenih nacija.

- Od svih država u Evropi Srbija je zabeležila najbrži rast elektronske uprave u poslednje dve godine. Dok je, prema ukupnom indeksu razvoja eUprave, naša zemlјa 2014. bila na 69, ove godine nalazi se na 39. poziciji globalne rang liste UN-a. Skok od čak 30 mesta najveći je zabeležen na našem kontinentu. To je za nas veliko priznanje i dokaz da smo na pravom putu u stvaranju moderne eUprave koja je zaista u službi građana i privrede – izjavio je Stojanović.

Infofest je, već decenijama, jedna od najznačajnija regionalna manifestacija iz oblasti informacionih i komunikacionih tehnologija, koja, svake godine, okupi više od 1.000 pojedinačnih učesnika - predstavnika državnih organa, javnih preduzeća, obrazovanja, finansijskih institucija, sektora energetike.

16. septembar 2016.

Rad našeg nacionalnog portala e-uprava primećen u svetu

Dušan Stojanović, direktor Direkcije za elektronsku upravu danas je na svečanom otvaranju regionalne konferencije o trendovima u telekomunikacijama i medijima #Digital2016 istakao da je rad nacionalnog Portala eUprava u poslednje dve godine primećen ne samo u Srbiji i okolini, već i u svetu. On je dodao i da je država zasigurno na pravom putu kada je u pitanju digitalna transformacija.

Stojanović se na samom početku izlaganja osvrnuo na ovogodišnju studiju Ujedinjenih nacija o stepenu razvijenosti eUprava kod 193 država-članica, prema kojoj je nacionalni Portal Srbije napravio veliki iskorak i značajno napredovao u poslednje dve godine.

„Srbija se nalazi na prvom mestu u regionu, kada je reč o e-participaciji, odnosno učešću njenih građana u procesima upravlјanja i vladanja preko nacionalnog Portala eUprava. Na globalnoj rang listi, po ovom kriterijumu zauzimamo visoko 17, od ukupno 193 mesta“ rekao je Stojanović i dodao da je indeks razvoja eUprave naše zemlјe u studiji ocenjen kao „veoma visok“, i da smo prema ovom kriterijumu na 39. poziciji globalne rang liste.

Direktor Direkcije je rekao da bi javna uprava trebalo biti reformisana, i da nadalјe funkcionisati kao biznis sektor. Novi kadrovi bi trebalo zapošlјavati u skladu sa rezultatima koje su postigli u karijeri i jasnim cilјevima javnih uprava.

„Nastavićemo da radimo i na digitalizacije države koja je uveliko počela. U narednoj godini Direkcija će izraditi platformu za upotrebu servisa eUprave i putem mobilnih telefona. Sa partnerima iz telekomunikacionog sektora radićemo i na začecima Mgovernment-a u Srbi, tako da za dve godine imamo funkcionalnu aplikaciju eUprave i na mobilnim telefonima“, rekao je on.

Na svečanom otvaranju konferencije #Digital2016 okuplјenima se obratio i Denis Keefe, ambasador Velike Britanije u Beogradu. On je rekao da je digitalna diplomatija još jedan način za obavlјanje redovnih diplomatskih aktivnosti.

„ Pogledajte kojom brzinom se svake sekunde menja digitalni svet. Digital je bio alat za borbu protiv islamske države, pomaže u promociji lјudskih prava. Nažalost, u proteklih godinu dana se desilo i nekoliko ozbilјnih situacija koje su testirale naše kancelarije“, objasnio je ambasador.

Podsetimo, ovogodišnji #Digital2016 osmišlјen je kao dvodnevna konferencija, u okviru koje će 15. i 16. septembra, biti održano više od 15 različitih radionica, panela, predavanja i prezentovanja studija slučaja, na temu digitalizacije, društvenih mreža, sportskih prava, oglašavanja, stanja u medijima u Srbiji...

Među učesnicima naći će se predstavnici najrelevantnijih domaćih i stranih medija, kao i kompanija - BBC-a, CNN-a, FOX-a, Disney-a, VISA-e, Telekoma, Telenora...

Drugi dan konferencije, sa početkom u 9.30 časova, otvoriće Kyle Scott, ambasador SAD u Beogradu.

Program konferencije sa spiskom učesnika možete naći na http://www.color.rs/digital2016/

7. septembar 2016.

MGOVERNMENT – Uslov da Srbija ostane na dobrom putu digitalne transformacije

Kada je reč o digitalno transformaciji, naša zemlјa je na pravom putu, a da bi tako i nastavila, poslovanje i kanale komunikacije Države potrebno je hitno prebaciti i na mobilne uređaje - postaviti temelјe mGovernment-a u Srbiji, istakao je Dušan Stojanović, direktor Direkcije za elektronsku upravu na radionici “Digitalna transformacija”, koja je, u okviru 11. Bledskog strateškog foruma, okupila predstavnike nacionalnih elektronskih uprava iz čitavog regiona.

Na ovogodišnjem skupu koji je održan sa cilјem da se kroz dijalog i primere dobre prakse ukaže na značaj i nove mogućnosti digitalne transformacije i njenu ulogu u procesima regionalnog povezivanja, Stojanović je izjavio da je analizirajući osnovna četiri stuba digitalizacije, jasno da je transformacija u Srbiji odavno počela. Činjenica da u našoj zemlјi ima višestruko više korinika mobilnih telefona, od korisnika računara, jasno govori o pravcu dalјeg razvoja.

„Mobilna platforma je superiorna kod korisnika, odnosno naših sugrađana. Potrebe i zahteve naših klijenata, a za državu to su građani i privreda, su sve glasniji. Oni očekuju da sve e-servise učinimo dostupnim i jednostavnim. To je moguće samo kroz uvođenje mGovernment-a. Zbog toga će to i biti jedan od glavnih cilјeva Direkcije za elektronsku upravu u narednom periodu“, istakao je Stojanović.

On je iskoristio priliku i da se osvrne na proces otvaranja podataka i veliki nacionalni portal na kojem će oni biti grupisani, a koji će Srbija dobiti krajem oktobra.

„Koncept open data već se uveliko razvija. Država ubrzano otvara podatke, i Srbija se sprema da ponese traku najbolјeg početnika u regionu kada su otvoreni podaci u pitanju“, rekao je Stojanović.

Nakon zvaničnog obraćanja predstavnika elektronskih uprava, države – učesnice skupa pristupile su potpisivanju regionalnoj inicijativa za ubrzanje procesa digitalizacije. Dokument čiji je cilј jačanje konkurentnosti privreda, unapređenje regionalne saradnje i čvršće međusobno povezivanja kompanija Balkana, ispred naše zemlјe potpisao je Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije.

Ovaj dokument predviđa niz zajedničkih aktivnosti - od isticanja značaja razvoja digitalizacije, povećanja digitalne pismenosti i unapređenja infrastrukure, do učešća poslovnih asocijacija u izradi propisa.

"Primena savremenih digitalnih tehnologija i digitalizacija usluga i procedura olakšaće komunikaciju privrede i države, i kompanija međusobno, na nacionalnom i regionalnom nivou. To je i preduslov za povećanje efikasnosti javnog sektora i pobolјšanja ukupnih uslova poslovanja", rekao je Čadež.

Ovogodišnji Strateški forum Bled održan je 5. i 6. septembra pod nazivom „Očuvanje budućnosti“. Okupio je sedam stotina gostiju iz 50 država, koji su imali priliku da učestvuju u oko 20 različitih radionica i panel diskusija posvećenih evropskim integracijama, pitanjima bezbednosti, kvaliteta vode, energetske efikasnosti, digitalizacije, turizma…

Na forumu je, u okviru radionice "Zapadni Balkan: da li je EU i dalјe faktor privlačenja?" izmeđuostalih učestvovao i Ivica Dačić, ministar spolјnih poslova Republike Srbije.

21. jun 2016.

80.000 novih korisnika Nacionalnog portala euprava

Broj naloga na Portalu eUprava (www.euprava.gov.rs) u poslednjih šest meseci uvećan je za gotovo 30 odsto - sa 80.000 novih, ovaj sajt trenutno broji više od 380.000 aktivnih korisnika. Online upis dece u predškolske ustanove na teritoriji Grada Beograda, zakazivanje termina za ličnu kartu i pasoš, poručivanje izvoda iz matične knjige rođenih i uverenja o državlјanstvu, kao i registracija vozila na ovlašćenim tehničkim pregledima i zamena vozačke dozvole, trenutno su najpopularnije od ukupno 300 različitih elektronskih usluga koje postavlјaju 104 različita državna organa.

Za šest godina postojanja, na nacionalni Portal eUprava pristiglo je više od tri ipo miliona zahteva građana, dok je početkom maja u rad puštena nova e-usluga izrađena za potrebe Grada Beograda - online upis dece u predškolske ustanove. Zahvalјujući njoj, umesto u redovima i pred šalterima gotovo 10.000 roditelјa je zahtev za upis dece u vrtiće podnelo putem interneta – popunjavanjem jednog obrasca i bez prilaganja dodatnih dokumenata.

„Online upis dece u predškolske ustanove prva je usluga zahvalјujući kojoj roditelјi nisu morali da čekaju u redovima i pred šalterima, kako bi državi dostavili svoje i lične podatke dece. Ona je primer efikasnih i korisnih e-usluga koje ćemo razvijati u najskorijoj budućnosti“ istakao je Dušan Stojanović, direktor Direkcije za elektronsku upravu i još jednom se zahvalio svim korisnicima eUprave koji razumeju važnost ovog portala i podržavaju napore Direkcije da stvori bespapirnu i jednošaltersku državnu aministraciju.

On je podsetio i da je jedan od klјučnih i strateških cilјeva Direkcije za elektronsku upravu je stvaranje funkcionalnog sistema, u kojem državne institucije dokumenta i podatke o građanima razmenjuju između sebe.

Nacionalni Portal eUprava javnosti je dostupan od juna 2010. godine, kao najjednostavniji način da se smanje redovi, izbegne korupcija, a povećaju transparentnost i efikasnost u radu. Uprkos odsustvu zakona koji regulišu oblast elektronske uprave, kao i manjku finansijskih sredstava, broj gradova i opština, kao i građana i poslovnih subjekata - korisnika Portala, neprekidno raste.

Od samog osnivanja, Direkcija za elektronsku upravu bila je domaćin, organizator i gost brojnih konferencija na temu razvoja ITK. Danas je jedan od klјučnih nosilaca informatičkog razvoja u Srbiji.

14. jun 2016.

Veliki broj opština i dalјe ignoriše zahteve prispele putem Portala eUprava

Povodom velikog broja neobrađenih zahteva koje su građani, putem eUprave uputili opštinama i gradovima, Dušan Stojanović, direktor Direkcije za elektronsku upravu sazvao je hitan sastanak sa načelnicima 29 opština i gradova koje imaju usluge na Nacionalnom portalu.

Stojanović je na sastanku istakao da je nedopustivo da se, i pored ustupanja besplatnog servisa i podrške, državne institucije predstavlјaju kao servis građana i privrede, a zapravo ignorišu zahteve građana prispele putem Portala.

„Nacionalni portala osmišlјen je tako da građanima, ali i zaposlenima u opštinama u Srbiji, uštedi vreme i donese veći komfor. eUprava znači veću transparentnost i efikasnost, i smanjuje mogućnost korupcije“, istakao je direktor Direkcije za elektronsku upravu i dodao :

„Očigledno je da su se neke lokalne samouprave bolјe organizovale od ostalih, u pružanju elektronskih usluga građanima. Zbog toga je važno da prepoznamo poteškoće sa kojima se susreću prilikom rada na Portalu, kao i načine da ih prevaziđu. Opštine i gradovi moraju da pokažu visok stepen odgovornost i ažurnosti, a Direkcija je tu da im pruži svu potrebnu podršku.“

Inače, prema prikuplјenim podacima Direkcije za elektronsku upravu, građani su, u prvoj polovini 2016. godine, putem Nacionalnog portala eUprava poslali ukupno 2.108 zahteva opštinama i gradovima na teritoriji Srbije, od čega je 1.592 obrađeno, 172 zavedeno, 129 odbijeno, a 215 ih još uvek nije u procesu obrade.

Grad Beograd nalazi se daleko ispred drugih opština sa čak 1.099 prispelih i 1.088 obrađenih zahteva. Za njim slede Niš sa ukupno 516 i Pančevo sa 166 online upita. Iako ovogodišnji podaci, sa jedne strane ukazuju na visok nivo odgovornosti i ažurnosti pojedninih opština, zabrinjava i relativno veliki broj onih koji od početke godine nisu obradili ni jedan zahtev prispeo putem Portala, poput Kruševca, Despotovca, Užica, Vranja, Zrenjanina, Vršca, Valјeva, Zaječara, Prijepolјa, Negotina, Kosijerića, Aleksandrovca.

Radni sastanak organizovan je u cilјu unapređenja elektronske uprave na lokalnom nivou - identifikacije najoptimalnijih mehanizama i uslova za efikasno pružanje usluga na Portalu eUprava. Na njemu su izneti predlozi za moguće vidove podrške lokalnim samoupravama koje imaju teškoće u ostvarivanju obaveza iz svoje nadležnosti.

Na sastanku je predstavlјena i inicijativa za unapređenje elektronske usluge na lokalnom nivou bazirana na ocenama usaglašenosti veb prezentacija loklanih samouprava sa „Smernicama za izradu veb prezentacija organa državne uprave, organa teritorijalne autonomije i lokalne samouprave v 5.0“

22. maj 2016.

Skoro 10.000 zahteva za online upis dece u predškolske ustanove

Rekordan broj prijava putem Nacionalnog portala eUprava


Tokom ovogodišnjeg konkursa na Nacionalni portal eUprava www.euprava.gov.rs, pristigao je rekordan broj od 9.919 zahteva za upis dece u predškolske ustanove na teritoriji Beograda. Zahvalјujući novoj e-usluzi dokumenta koja su do sada bila potrebna za upis zamenio jedan online obrazac, što je roditelјima uštedelo vreme i novac za takse, a Gradu više od četiri miliona dinara, samo na troškovima štampanja papira.

 Skoro 10.000 zahteva za online upis dece u predškolske ustanove

Sandra Pantelić, načelnica Uprave Grada Beograda istakla je da je ponosna na svoje sugrađane koji su pokazali da razumeju značaj, ali i sve prednosti online  upisa dece u predškolske ustanove.

“ Ovo je važan i veliki korak ka bespapirnoj jednošalterskoj upravi Beograda, koja je očigledno potreba svih njegovih stanovnika. Podsećam da je Grad već digitalizovao 156 svojih usluga. Pozivam sve građane Beograda da nastave da koriste naše e-usluge i tako uštede vreme, novac i izbegnu čekanje u redovima i pred šalterima”, rekla je načelnica i dodala da će Grad nastaviti tradicionalno dobru saradnju sa Direkcijom za elektronsku upravu na razvijanju novih i svrsishodnih e-servisa.

Tokom trajanja konkursa na stotine građana svakodnevno je tražilo podršku i instrukcije zaposlenih u Direkciji za elektronsku upravu. I pored toga, tim Direkcije uspeo je da, u dva navrata, unapredi uslugu online  upisa.

“ U toku celog procesa, građani Beograda imali su podršku Direkcije da završe proces online upisa dece, a najčešća pitanja su bila u vezi podataka koji su potrebni za upis, jer se dešavalo da se, primera radi, unese pogrešan matični broj.” 

Zahvalјujući online  upisu dece u vrtiće, građani Beograda u ovom konkursnom roku mogli su da, umesto u redovima i pred šalterima, svoju decu upišu u predškolske ustanove i putem interneta, odnosno portala eUprava (www.euprava.gov.rs).

Važno je napomenuti da je ova usluga pomogla i onima koji su ipak izabrali šalter, jer ni oni nisu morali da posećuju PIO fond i Matične službe, već su sve završavali na šalterima predškolskih ustanova.

Podsećamo da će dalјi tok prijave teći uobičajenim putem, kao i da će roditelјi, čija deca ne budu upisana u želјenu predškolsku ustanovu, putem Portala dobiti elektronsku odbijenicu. Uz pomoć nje i ponovo putem eUprave moći će da upišu dete u jedan od privatnih vrtića sa teritorije Grada Beograda.

Ova usluga rezultat je zajedničkog rada Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, Direkcije za elektronsku upravu, Grada Beograda, Ministarstva privrede – Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja (CROSO), kao i Ministarstva za rad, zapošlјavanje, socijalna i boračka pitanja – PIO Fonda.

april 2016.

Online prijava dece u predškolske ustanove građanima Beograda dostupna od aprila

Umesto u redovima i pred šalterima, građani Beograda će od aprila ove godine decu moći da upisuju u predškolske ustanove i preko interneta, putem Nacionalnog portala eUprava. Sva dokumenta koja su do sada bila potrebna za prijavu zameniće jedan obrazac. Ceo proces biće brži, jednostavniji i u potpunosti besplatan.

Online upis dece u predškolske ustanove nastao je kao rezultat zajedničkog rada Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, Direkcije za elektronsku upravu, Grada Beograda, Ministarstva privrede - CROSO, kao i Ministarstvo za rad, zapošlјavanje, socijalna i boračka pitanja- PIO Fonda.

Zahvalјujući novoj usluzi Grada Beograda, roditelјima će biti dovolјan računar i internet konekcija da popune i pošalјu zahtev za upis deteta u predškolsku ustanovu. Prijavu će moći da predaju iz udobnosti svog doma ili kancelarije, u vreme koje im odgovara. Roditelјi u Beogradu više neće morati da pribavlјaju i fizički dostavlјaju dokumentaciju.

Proces predaje zahteva za upis deteta u predškolsku ustanovu preko Nacionalnog Portala eUprava odvijaće se kroz dva jednostavna koraka – popunjavanjem i slanjem prijave. Za slanje zahteva dovolјno je samo da korisnik otvori nalog na portalu eUprave.

-   Obrazac za upis deteta u predškolsku ustanovu na teritoriji Beograda moći će da se preda i fizički, u predškolskoj ustanovi, ali bez potrebe da građani uz njega podnose druga dokumenta. Ovo je veliki uspeh svih učesnika na ovom projektu koji su izgradili sistem, u okviru kojeg institucije između sebe razmenjuju podatke o građanima. Dalјi tok prijave teći će uobičajenim putem – posle predaje zahteva, komisija koju ima svaka predškolska ustanova će odlučivati o zahtevu za upis deteta u vrtić, bez obzira na način na koji je pristigao – rekao je gradonačelnik Beograda.

-  Samo u Beogradu, na godišnjem nivou se odštampa više od 35.000 papira u svrhe upisa dece u vrtiće i ovo je velika ušteda za budžet.

Ovaj proces je višestruko korisan, jer donosi brojne finansijske uštede građanima i državi, a sa druge strane ne košta ništa - nema troškova izrade. Upis dece u vrtiće je odličan primer bezpapirne razmene dokumenata između državnih institucija. U celom ovom procesu se smanjuju administrativne procedure i birokratija, a građanima omogućava da brzo i jednostavno obave svoje poslove sa državnim organima, što je nešto što sam najavlјivao i za šta se Direkcija za elektronsku upravu zalaže, izjavio je Dušan Stojanović koji je na čelu ove institucije.

Nov sistem upisa dece u predškolske ustanove štedi vreme i novac građanima, ali i državi i pozivamo sve ostale gradove da omoguće svojim sugrađanima iste pogodnosti koje pruža i Grad Beograd.

17. mart 2016.

Dvomilioniti zahtev pristigao na Nacionalni portal E-Uprava

Jubilarni dvomilioniti zahtev danas je pristigao na Nacionalni portal eUprave, što potvrđuje da, umesto pred šalterima i u redovima, građani Srbije sve češće koriste internet za obavlјanje poslova sa državnim organima. Broj aktivnih korisnika Portala trenutno broji 340.000, što je za gotovo 40.000 više u odnosu na period od pre šest meseci.

Zakazivanje termina za ličnu kartu i vozačku dozvolu, poručivanje izvoda iz matične knjige rođenih i uverenja o državlјanstvu, registracija vozila i zamena vozačke dozvole, trenutno su najpopularnije od ukupno 300 različitih elektronskih usluga.

Ovaj jubilej dokaz je da građani prepoznaju i koriste brojne prednosti Nacionalnog portala – veći komfor, uštede u vremenu i novcu. Tim koji stoji iza eUprave neprekidno radi na njenom unapređenju. Krajem protekle godine započeli smo za borbu za uvođenje online plaćanja i nastavićemo trend razvoja novih elektronskih usluga. Građani i predstavnici privrede prepoznaju naš trud, što se vidi kroz broj aktivnih korisnika koji neprestano raste – ističe Dušan Stojanović, direktor Direkcije za elektronsku upravu.

Nacionalni portal eUprava javnosti je dostupan od juna 2010. godine i nalazi se na adresi www.euprava.gov.rs. Trenutno, na njemu sa aktivna 104 organa državne uprave koja objavlјuju 300 usluga. U prošloj godini putem eUprave obavlјeno je milionito produženje registracije vozila.

11. februar 2016.

Rast nacionalnog dohotka i nova radna mesta

Predstavlјen ovogodišnji izveštaj Svetske banke o razvoju


Digitalizovanje usluga Republičkog fonda za penziono i invalidsko osiguranje, Fonda za zdravstveno osiguranje, Agencije za privredne registre i klјučnih ministarstava, planirano za 2016, povećaće efikasnost i olakšati rad privrednog sektora u Srbiji, najavlјeno je na današnjem predstavlјanju studije Svetske banke za tekuću godinu, odnosno „Svetskog izveštaja o razvoju“ u prostorijama Privredne komore Srbije.

Na ovogodišnji predstavlјanju izveštaja Svetske banke, koji je ujedno i najvažnija godišnja studija ove institucije, najavlјeno je i da će ustupanje otvorenih državnih podataka privatnom sektoru dovešće do stvaranja potpuno novih grana industrije, novih radnih mesta i rasta bruto nacionalnog dohotka i do 2. 5 odsto.

U okviru uvodnog obraćanja, Dušan Stojanović, direktor Direkcije za elektronsku upravu, rekao je da Vlada Srbije radi na uvođenju digitalizacije i elektronskih servisa, i u tom smislu je okrenuta i prema građanima i privredi.

- Okrenuti smo i ka unutrašnjem uređenju države, što se vidi i kroz druge procese koji nisu samo vezani za elektronsku upravu”, rekao je on i dodao da je važno baviti se digitalizacijom poslovnih procesa.

Stojanović je dodao i da Direkcija već sada može da digitalizuje gotovo svaki proces koji postoji ima smisla.

- Već kroz samu primenu nedavno usvojenog Zakona o upravnom postupku koji najzad predviđa potpunu interoperabilnost, odnosno situaciju u kojoj državne institucije između sebe razmenjuju podatke o građanima i kompanijama, rad predstavnika privrednog sektora biće značajno olakšan. Uz to planirano je digitalizovanje svih onih usluga koje će rad kompanija učiniti još efikasnijim – dodao je direktor Direkcije za elektronsku upravu i iskoristio priliku da pozove predstavnike privrednog sektora da nastave dijalog sa Direkcijom i tako dođu do novih ideja i novih i svrsishodnih e-usluga.

- Na našu inicijativu iz uz podršku naših partnera, Država je najzad počela da otvara podatke prema privatnom sektoru. Oni su ujedno i najvrednija stvar koju možemo da ustupi privrednom sektoru, jer nude neograničen broj mogućnosti – od novih radnih mesta, do potpuno novih grana u industriji – objasnio je Stojanović.

Uz Dušana Stojanovića, na predstavlјanju ovogodišnje studije Svetske banke govorili su i Tony Verheijen, šef Kancelarije Svetske banke u Srbiji, kao i Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije, a održane su i dve panel diskusije o vezama modernih tehnologije i privrednog sektora, odnosno državne uprave.

 Vrh strane
 Poslovna adresa e-pošte  Portal eUprava  Portal otvorenih podataka  Prekvalifikacije za IT  Informator o radu  Smernice v.5.0  Lista standarda interoperabilnosti v.2.1  Internet domeni organa državne uprave  Smernice za korišćenje društvenih mreža u javnoj upravi  Zahtev za informacijama od javnog značaja  eDijaspora